Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635
Начало Здраве Гъби с млечен сос – перфектното съчетание на витамин Д и калций!

Гъби с млечен сос – перфектното съчетание на витамин Д и калций!

капрезе

Или как да съчетаваме някой храни, като преобърнем досегашните си представи

Съвременната диететика отрича моноконсумацията на продуктите един по един. За да увеличим например полезния ефект на доматите, е добре да ги съчетаем със сирене, съветва доц. Байкова. Алкализиращото действие на червения зеленчук се балансира от киселинните свойства на млечния продукт. А пък витамините и минералите от доматите са идеални биокатализатори, които стимулират усвояването на калция от сиренето. Комбинацията гарантира също и засилване на действието на триптофана от сиренето, който подобрява съня.

От друга страна сиренето създава идеална среда за антиоксидантите ликопени от доматите, които предпазват от инфакт, рак и стрес. Ефектът не се губи дори при термична обработка на доматите. От това само намалява съдържанието на витамин С.

При спазването на диети изберете свежото сирене заради по-високото водно съдържание, ниската масленост и по-малкото сол. Не случайно салатата "Капрезе" от домати, прясна моцарела и босилек в последните години си завоюва все повече почитатели, а е и типичен пример за средиземноморската диета.

Спанакът също си отива вкусово много с яйцето твърди още доц. Донка Байкова. Спанакът е богат на каротеноиди с антиоксидантно действие, има много витамин С, В1, В2, желязо и така важната за предотвратяване на малформации фолиева киселина. Яйцето пък има както белтъци, така и много добър макрокиселинен състав. Заздравява кожата и лигавицата и предотвратява стареенето. Диетично е, тъй като яйцето се смила трудно и изисква от организма повече енергия, отколкото му осигурява. По-възрастните обаче трябва да внимават с това ястие заради холестерола, не се препоръчва и при проблеми на жлъчката.

говеждо с ананас

Солено-сладките комбинации на месо с плод определено не са за пренебрегване, смята доц. Байкова. Според нея вместо с лимон рибата е идеална с ябълка, портокал или с ананас. Същото важи и за шунката. Органичните киселини и фруктозата в плодовете са особено подходящи за хора с проблемна въглехидратна обмяна. Сладкото стимулира и отделянето на ендорфини в мозъка, което увеличава удоволствието.

От класическите за кухнята ни комбинации свинското със зеле е може би единствената полезна. Ферментиралото зеле е супербогато на витамин С, който подобрява усвояването на желязото от месото. Забравете обаче месото с картофи. Те са най-полезни печени, комбинирани с гъби или с други зеленчуци като чушки и тиквички. Задължително е да са с малко мазнина, пък било то и зехтин. Любимите картофи със сирене се усвояват доста трудно и не са толкова полезни. Оризът също е вреден в съчетание с месо. Според диетолозите той е идеален за организма само в комбинация с гъби и други зеленчуци.

Червените чушки са препоръчителни, ако се консумират заедно с млечни храни. Гъбите с млечен сос гарантират суперсъчетание на витамин Д и калций. Морковите пък трябва да се готвят с повече мазнина, защото така по-лесно се усвоява техният витамин А.

Когато става дума за сок, забравете за комбинации, съветват диетолозите. Най-добре е те да са от един, максимум от два плода, защото полезните им елементи се конкурират. За сметка на това фрешът върви чудесно с ядки - овесени, ръжени, елда. Това е препоръчителното прочистване за организма - чисти холестерола и осигурява важни за добрата форма баластни вещества.

znai.bg

Запишете се за бюлетина ни, за да получавате нова информация най-бързо