Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635
Начало Здраве 4 начина да се радвате на живота си или изповедта на един будистки монах

4 начина да се радвате на живота си или изповедта на един будистки монах

медитация

Повечето от нас си пожелават по-прост начин на живот на някакъв следващ етап от кариерата и живота си. Не е изненада наистина, като се има предвид колко забързано може да бъде всичко, случващо се напоследък.

Когато реших да стана будистки монах, аз определено търсех по-прост начин на живот. Разбира се, гледайки назад, преценявам, че може би това е малко драстично, и не е това, което препоръчвам да се направи. Но имаше някои наистина полезни уроци на съдбата и опита, които се отнасят за тук и сега, които получих там и тогава.

Манастирът, в който живях, споделя Анди Пъдикомб, пренесе простотата на съвсем ново ниво. Всичко бе изцяло посветено на практиката и медитацията. Имаше съвсем малко или почти никакво четене и обсъждане на философия или психология - всичко бе практика, седнал сам с ума си, без разсейване. Там нямаше телевизия, нито Интернет, без игри, без телефони и без посетители. Единственото нещо, на дневен ред е медитацията, 24/7, 365 дни в годината.

За някои това ще звучи като рай; за други, може би по-скоро като ужасяващ кошмар. Но няма съмнение, че след като се лишим от целия шум на всекидневния живот, умът се проявява по един изцяло нов начин. Като пряко следствие, нашата гледна точка се променя, а житейският ни опит се обогатява и променя.

В някои отношения, не е от значение дали медитираме за 10 минути или един час, за една седмица или една година, принципът е един и същ: да оставим товара на нашето минало, да оставим тревоги и страх от бъдещето и вместо това да присъстваме и да се насладим на красотата и простотата на настоящия момент. Това не изисква директна промяна на живота, а на ума, на мисленето.

Тук са моите 4 топсъвета за преоткриване простота на живота:

1. Подарете си малко тишина.

Мълчанието може да означава различни неща за различните хора. Ранните часове на сутринта, спокойствието на провинцията, няколко минути след като сте изключили двигателя на колата си или дори простотата на чиста и спретна стая. Постарайте се да търсите този вид мълчание, най-малко веднъж на ден. Вие го заслужавате.

2. Направете едно нещо в даден момент.

Противно на общоприетото схващане, само около 2.5 процента от хората имат способността ефективно да се фокусират върху повече от една задача в даден момент. Така че за другите 97,5% от нас, многото задачи правят нещата по-трудни, а не по-лесни. Дайте си почивка - фокусирайте се напълно само върху едно нещо.

3. Стига сте се опитвали по трудния начин.

Това може да звучи като едно изумително предложение, но едно от нещата, които ние се учим от медитацията е, че полагаме усилия, по-специално, за да се опитаме да накараме ума си да направи нещо, което често е непредсказуемо. Опитайте се да приемате спокоен подход. Помислете за един спортист или артист-изпълнител, когото обичате - те го правят да изглежда лесно? Това е нивото на спокойното усилие, което търсите.

4. Спомнете си синьото небе.

Когато се качите в самолет и се издигнете над облаците, ще видите невероятно ярка панорама на синьо небе. Умът е не по-различен; мислите са като облаци, и въпреки че те могат да изглеждат буреносни, синьото небе е там през цялото време. Просто си спомнете за това и е достатъчно, за да ви помогне да получите малко повече яснота.

Превод от английски: Емил ЛЮБЕНОВ

Запишете се за бюлетина ни, за да получавате нова информация най-бързо