Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 626

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 627

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 628

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 629

Warning: Illegal string offset 'relative' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectBrowser' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'detectDebug' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 632

Warning: Illegal string offset 'pathOnly' in /home/znaibgmg/public_html/libraries/src/HTML/HTMLHelper.php on line 635
Начало Здраве Ограничете телевизията, за да си помогнете в борбата със затлъстяването!

Ограничете телевизията, за да си помогнете в борбата със затлъстяването!

дете

Тревога - едно цяло поколение е унищожено от вредните храни и напитки!

Възрастни и деца трябва да задължително да имат свободен от телевизия ден или да ограничат гледането на не повече от два часа на ден според нови предложения за борба срещу затлъстяването.

Препоръките на Националният институт за здраве и грижи (NICE) във Великобритания също включват избягване на напитки с добавена захар и ограничаване на храната за вкъщи.

Проектът, стартирал от 2006 г. насам, е насочен към подпомагане на хората как да поддържат здравословно тегло. Не бива да забравяме, че нивата на затлъстяване почти са се удвоили през последните 10 години в Англия.

Проф. Майк Кели, директор на Центъра за обществено здраве в Ница, каза, че по-здравословната диета и физическата активност са важни за всички, а не само за тези, които вече са с наднормено тегло.

"Общото правило за поддържане на здравословно тегло е, че приемът на енергия чрез храна и напитки не трябва да надвишава енергията от ежедневните ни дейности" - казва той.

"Ние всички знаем, че вероятно ще трябва да се качваме по стълбите вместо с асансьора, да намалим телевизията, да се храним по-здравословно и да пием по-малко алкохол."

"Но може да е трудно да разберем най-полезните промени, които можем да направим по отношение на теглото си."

„Изгубеното“ поколение

Изготвени са редица препоръки, които имат за цел да гарантират, че насоките, дадени за поддържане на здравословно тегло са конкретни и се основават на реални доказателства.

Има нови препоръки за насърчаване на хората да следят нивата на теглото си и активността си, като използват мобилни приложения или обикновени кантари.

Простички, но ефикасни правила:

  • Продължително ходене пеша или каране на велосипед, на път за училище или работа, вечер и през уикенда - игра на скуош.
  • Намаляване на гледането на телевизия с тенденция за дни без телевизия или с установяването на ограничение от не повече от два часа на ден пред екрана на телевизора.
  • Намаляване на калоричните храни - пържени храни, бисквити, сладкиши и пълномаслено сирене.
  • Изборът на Средиземноморската диета - с високо съдържание на зеленчуци, плодове, боб и бобови култури, пълнозърнести храни, риба и зехтин.
  • Избягване на напитки, подсладени със захар, включително газирани, превес на спортните напитки.
  • Ограничаване на посещенията на заведения за бързо хранене и вземане на храна за вкъщи.
  • Ограничаване на количеството консумиран алкохол, тъй като алкохолните напитки са източник на допълнителни калории.

Миналият месец лидери в здравеопазването призоваха за спешна работна група, която ще бъде създадена, за да се справят със затлъстяването сред децата в Англия.

В отворено писмо до главния медицински експерт на Англия, проф. Дам Сали Дейвис, те казаха: "едно цяло поколение е унищожено от нездравословни храни и подсладени напитки".

Миналата седмица ръководителят на NHS Англия, Саймън Стивънс заяви, че затлъстяването е "новото пушене" от гледна точка на въздействието върху здравето и разходите.

Една четвърт от възрастните - увеличение с 15% в сравнение с преди 20 години - и един на всеки пет ученици е с наднормено тегло, показват цифрите.

BBC Health News

Запишете се за бюлетина ни, за да получавате нова информация най-бързо